fredag 14 maj 2010

Lite planer

Idag finns det 2 rum i torpet. Vi kommer att inreda ytterligare ett sovrum och en tvättstuga i gamla hönshuset och snickarverkstan. (i den vita delen av huset). Sovrummet där kommer att få en altandörr mot väster så vi kan ha ett trädäck där, troligen i kattrastgården. På så vis kan vi njuta av kvällssolen med mysiga katter i knäet. eller "kne-ed" som österlenarna säger. =)

De 2 ha mark som finns kommer att var oinhägnad klöveräng eftersom viltet då kan passera. Planerna här är att själv fixa middagen efter avlagd jägarexamen. På marken har vi sett spår av älg, vildsvin, kronhjort, rådjur, hare och fasan. I torpet finns 2 frysboxar.. hoppas de kommer till användning. MUMS!

Och trädgården ska vi... NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! inte.......
Gillar trädgård... hatar trädgårdsskötsel!!!!

4 kommentarer:

  1. Jag tycker precis som du att det är mysigt med trädgård, men det är trist att rensa ogräs.
    Vi har gjort en bra fördelning här hemma. jag tar allt invändigt och Lasse tar allt utvändigt samt bilskötseln, funkar bra :-)

    Angående katternas mat:
    Allt torrfoder handlar jag på Arken zoo och ibland även blötmat från Iams. Men katterna äter bara purinas marinader och grytor när det gäller blötmaten. Det var ett test att köpa Whiskas junior till lilla Nellie. Men hon vill mest ha mina ost/leverpastejmackor och jucie till frukost, hihi
    Endast det bästa är gott nog till vår katter :)

    SvaraRadera
  2. Låter som ett intressant projekt! Jag hittade hit via Svedalagirlie och kikar gärna in igen och ser projektet utvecklas.
    Ha det gott!
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Kan man låna Lazze... tror inte jag får Mats att rensa ogräs när han är och hälsa på... möjligen "ansa busken" =)))

    SvaraRadera